Sunday, January 17, 2010

Sabtu dan Ahad...satu manifestasi melampau

Hari ini hari Sabtu dan esok hari Ahad. Hari cuti kepada pekerja-pekerja kolar putih dan biru, pelajar-pelajar dan hari tambahan untuk enjoy kepada sang penganggur. Selalunya ramai orang lebih suka duduk rumah, layan anak bini tak pun favourite activity....mengangkang depan TV sambil tengok Hindustan.heh!

Aku suka hutan. dah lame tak keluar beraktiviti rekreasi dalam hutan. Banyak mase weekend sekarang ni abis kat rumah, tgk TV (perkara yg paling dibenci oleh kekasih hati ku...heh!). Camera D80 aku pun dah lame tak beraksi, last sekali 2 minggu lepas pada majlis meraikan persaraan ketua jabatan dan pengurus aku. itu pun bukan aku yang petik, orang lain. Aku rase dah merajuk camera kesayangan aku tu. Semenjak dua menjak ni, gambar-gambar aku amik dah xde touch. Banyak terlampau basic, tak tahulah samada itu perasaan atau memeng betul gambar2 tu tak menjadi.Minggu depan baru ade job, bolehla nak mengasah skill balik. Aku pun bukan amik gambar untuk cari duit.Saje mengisi mase lapang.

Nak main Golf, tak berapa nak rajin pulak.Malas lah nak berpanas berhujan sebab nak pukul masuk kan bola kecik warna putih kat dalam lubang yang terletak di atas padang yang besar sebanyak 18 kali. Macam tak betulje kan? baik la padang2 tu ditukar kepada padang ragut untuk lembu makan.At least bolehla juga menjana pendapatan dan meningkat kan GDP Malaysia.hheheheheheh....

*************

Best betul la sheesha ni. tengah mendalami skill bancuhan yang tepat untuk dapat rase yang terman"top".heh! nmpak gaya nye aku dah jmpe hobi baru untuk wiken.kene cari tok guru sheesha dan menuntut ilmu yang lebih mendalam.

Nota Tangan: Entri dikala ketandusan idea.tak tahu ape nak tulis.

1 comment:

  1. agree 100% on the 3rd paragraph..we need more people like you..idea bernas..
    :)

    ReplyDelete