Monday, December 27, 2010

Adakah ini MERDEKA?

Rakan sekalian. Mungkin isu ini agak lapuk, tapi aku klasifikasi kan isu ini sebagai isu sepanjang zaman. Ape kaitan isu yang di ketengahkan dengan gambar di sebelah? Nanti dihujung entri ini aku bgtau.

Kalau nak lebelkan aku konsevertif dan tidak liberal, aku tak kisah.Biar aku di cop ketinggalan zaman, penentang modernisme dan mungkin seorang sosialis. Namakan aku ape saje. Aku redha, sebab aku orang Islam dan Melayu. Secara zahirnya, mungkin aku berpakaian kebaratan, tapi aku masih selesa berkain pelikat dan berbaju melayu. Mungkin aku suka lepak Starbuck, tapi aku juga pemuja kopi Hang Tuah. Walaupun aku tak drive Proton Saga, tapi aku masih menyanjung barangan buatan Malaysia. Atau mungkin aku berbahasa Inggeris hari-hari, tetapi aku pemuja setia karangan A.Samad Said. Mungkin juga aku tak baca kitab-kitab Al-Risalah atau Ihya' Ulumuddin, tapi aku berpegang kepada 165.

Perasaan benci aku memang mendalam dan menebal (sorry, sedikit emo tentang isu ini). Tidakkah kita mengambil pengajaran dari Al-Quran tentang rakyat Sodom iaitu umat Nabi Luth AS? sudah terlalu sombong kah kite hingga melawan sunnah Rasulullah dan ketentuan Allah SWT? sampai sanggup kite mengadai agama atas nama liberalisasi yang kononya menunjukkan kemajuan satu budaya?

Aku sayangkan Agama aku, dan aku percaya korang juga begitu. Aku sayangkan negara aku, dan aku pun rase korang pun mcmtu. Cuba bayangkan, suatu hari nanti anak korang balik dari sekolah dan bertanya " Daddy, kawan adik tadi bagitau kat klas, die takde mak, tapi ade 2 orang bapak. Bapak diaorang dah kawin. Tapi kan daddy, macamane orang lelaki boleh lahirkan anak? Dalam subjek Sains aritu, Cikgu bgtau orang pompuan je boleh lahirkan anak? macamane kawan adik tu lahir?" So, korang bagitau aku, sape nak jawab soalan macam ni. Diaorang ke? Nak bagitau budak-budak kecik pasal konsep liberisme keparat mereka tu? Budak-budak boleh faham ker?

Dan aku juga sedih, ade manusia bernama Islam dan Melayu mengaku "Saya Gay,Saya Ok".Kenapa perlu di war-warkan pada umum? Kalau individu tersebut berorientasikan kesongsangan dalam perhubungan sekali pun, usah di canang satu dunia. Perkataan merdeka itu terlalu sacred bagi rakyat Malaysia. MERDEKA dalam jawinya, mim ro dal kaf alif :
Mim = Mengikut
Ro = Rasulullah
Dal = Dan
Kaf = Kerana
Alif = Allah
dan mereka telah mentafsirkan erti MERDEKA ,yang maksud asalnya amat suci itu, kedalam satu menifistasi yang kotor lagi menjijikkan.

Mari kita rapatkan saf dan kita tentang habis-habisan gerakan yang semacam ini. Kalau mereka kata ini hak kami, aku kate "INI HAK AKU NAK PERTAHANKAN AGAMA,BANGSA DAN NEGARA AKU". Kalau ade antara penyokong mereka atau golongan mereka sendiri yang tak berpuas hati nak berdebat, dipersilakan. Dan sahabat-sahabat sekalian, ini bukan entri terakhir aku mengenai isu ini,dan akan aku tentang mereka sampai lumat,sampai pupus!


P/S : Sahabat-sahabat sekalian, gambar diatas adalah pengerak kepada kebebasan dalam menyatakan orientasi seksualtiti (dan songsang) di Malaysia. aku tak nak letak link depa sebab nanti takut macam promo pulak. Pandai-pandai la korang cari.

1 comment: